fredag 27. februar 2015

Å være ungdom i 2015

I dag har vi fått i oppdrag å skrive noe om hvordan det er å være ungdom i Norge i 2015. Det vil også si at vi skal fortelle litt om oss selv. Vi har fått noen eksempler på reportasjer fra Stavanger Aftenblad med eksempler på hvordan vi kan gjennomføre oppdraget vi har fått utdelt i dag. Så jeg tror jeg starter med å snakke litt om hvordan det er å være ungdom i Norge.



Her i Norge er det litt lettere å være ungdom enn i andre land. Som dere sikkert vet er Norge et nokså rikt land på grunn av oljen i Nordsjøen. Men selv om vi har mye penger er det ikke verdens letteste ting å være ungdom. Ikke for å syte men det er ikke veldig enkelt på skolen. Vi har høyere forventninger enn det foreldrene våre hadde på skolen fordi flere og flere tar høyere utdanning en det de gjorde før i tiden. Nå er mange ute etter en lang og høy utdanning som gjør at man kan få stillinger i yrker som gir høyer lønn enn normalt. Utenom skole har vi mye mer lyst til å bruke dagene på fritidsaktiviteter og venner enn det vi vil gjøre lekser og plikter. Derfor er det bra å ha så mye fritid som ungdom.

Så over til litt om meg selv:

Navn: Marcus
Alder: 15 år
Bosted: Norge
Familie: Mor, far, lillesøster og lillebror
Skole: Lundehaugen Ungdomsskole
Dagen min: Forskjellig, kommer litt an på hvilken dag i uka, men på mandager og onsdager driver jeg med BMX. I hverdagene går jeg på skolen, naturligvis.
Forbilde: Far
Favorittserie: Sword Art Online (Nevnt i tidligere innlegg)
Favorittmat: Biff

Sånn nå vet dere litt om hvordan jeg er og hvordan jeg har det. Jeg er ikke verdens mest interessante personen i verden, men nå vet dere litt i hver fall.

Kilder:
- http://www.online.no/Images/620x350_leksehjelp_ungdom_tcm48-50540.jpg

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar